lördag 31 december 2011

Svältkost vs middag + kaffe

Igår skrev jag om mina matvanor som inte har varit så bra sista tiden. Idag har jag fått både äta mig mätt och druckit kaffe med dopp. Det tar sig sa bonden när skithuset brann. Och gissa om jag är mätt och belåten.
Efter att jag hade skrivit blogginlägget så dök min son Andreas upp i chatten på facebook och frågade om jag kunde komma och hjälpa honom att tvätta. (Han hade tvättid kl 14 idag fredag.) Vilket jag tyckte var en väldigt märklig fråga eftersom jag vet att han kan tvätta mycket bra alldeles själv. Efter att gnabbats lite hit och dit om jag skulle komma eller inte så valde jag att åka dit men sa att det kommer att kosta honom dyrt.


Det var nog den här lappen min son hade läst.

Visade även att dessa råd fanns i kläderna













Fast jag var nog inte så motvillig i alla fall det är alltid skönt att veta att mamma behövs ibland. Som tack för att jag kom och hjälpte till med att visa hur tvättmaskinerna fungerade m m så blev jag bjuden på en väldigt god middag. Pepparbiffar, klyftpotatis och beasås. 
Precis när vi ska gå ner och hämta upp tvätten som var torr och lägga resten i torktumlaren så kom storebror med flickvän och hälsade på. Dom gjorde en mellanlandning innan dom skulle hämta lilla Wera hos mormor.
Jag blev hembjuden till mormor Kerstin och det tackade jag inte nej till ville ju träffa Wera. Och där blev jag bjuden på kaffe, glass och saffranskaka. Och det satt som en smäck i min mage som inte fått så mycket på sista tiden. Plus en trevlig samvaro med mormor och familjen Åberg/Eriksson.

Ni kanske undrar hur det gick med sonen som tvättade? Honom lämnade jag  med att ta reda på sista tvätten själv för jag vet att han klarar av det. En bra karl reder sig själv.






1 kommentar: