måndag 22 augusti 2011

Igår kväll blev jag av med min oskuld......

Fick en inbjudan via sms av min goda vän och nästgårds granne Karin om ett häng på lördagskvällen hemma hos henne. Hon skulle bjuda på lite plockmat och rosévin.
Hela dagen så bara vräkte det ner regn utan uppehåll och jag började lite smått fundera på hur jag skulle ta mig torrskodd till Karin. Smartskalle som jag är har jag två paraplyer ligger så fint i min bil. Varför de ligger där kan man ju lite smått undra. Jag har en regnjacka men den är ganska så kort och har ingen kapuschong så i den blir man ganska så blöt. (dumt köp) Ett alternativ var att ta en taxi men undras vad taxichauffören skulle ha sagt när jag lämnade adressen och det visade sig att hon bor bara en gata bort. Hur som helst jag hade tur precis när det var dags att gå så upphörde regnet och jag kom fram torrskodd.
Jag är rökare och hos Karin är det precis som hos alla andra inklusive mig rökförbud inomhus. Karin hade jättevarmt i sin lägenhet (något centralt fel), jag jublade för det innebar att Karin mer än gärna ville sitta med mig ute på balkongen i hennes jättesköna stolar och jag kunde röka hur mycket jag ville.
Kvällen var ganska så sval men det var skönt att sitta ute och prata och skratta och roa de stackars grannarna som vi alltid gör när vi träffas.
Karin bjöd på plockmat, kex. ostar, små gurkor, två sorters korv, paprika, päron, melon, dippsås och tortillachips m m. Till det bjöd hon på rosévin i bag in box och det var då som min oskuld försvann. Har aldrig druckit ur en sådan förut till Karins stora förtjusning när hon fick visa mig och reta mig en stund för att jag inte visste hur man gjorde när man fyllde på glaset. Men det bjuder jag på.

Sen blev jag så mäkta stolt. Ni som har följt min blogg kanske kommer ihåg att jag var till Karin tidigare i somras och då tog några kort på henne och att hon då blundade på alla korten. Nu fick jag äntligen till ett kort på Karin där hon både tittar och ler rakt in i kameran. Jiippii!!

Tack Karin för ännu en mycket trevlig, rolig och underhållande kväll på din balkong. Repris önskas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar