tisdag 16 augusti 2011

Hur ska det gå när det är dags för dagis????

I går när jag var barnvakt åt Wera så började vi med att äta lite mat och oj vad hon gapade och åt farmor hann inte med riktigt i svängarna. Det som är lite kul med Wera är att hon skaffade sig en liten ovana när hon var i Thailand. Lite svårt att beskriva och deffenetivt svårt att fånga på bild, hon är smart den tjejen. Men jag gör ett försök,
När hon sitter i barnstolen så lägger hon upp minst ett ben över kanten och lägger sin söta fot på bordet, sen lutar hon sig tillbaka och lägger armarna på kanten av barnstolen lite lätt nonchalant tillbakalutad. Jag försökte fånga det på bild men så fort hon såg att farmor tog fram kameran så lyfte hon ner foten och satte sig upp. Det här var det närmsta jag kom.
Man kan se en fot som nyss var uppe på bordet. Så fort jag tog bort kameran så var den där igen. Efter 3 tappra försök så gav jag upp. Jag sa till Wera:
-Du vill inte att det ska finnas något fotobevis som jag kan visa för mamma och pappa, visst?
Och vet ni vad lilltjejen gör då? Jo hon ruskar på huvudet fram och tillbaka precis som att hon vill säga mig att nej det vill jag inte.
Som sagt var en smart liten tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar