måndag 15 augusti 2011

Orienten har kommit till Gränby

I fredags var jag och hälsade på mitt barnbarn Minéa. Vi hade inte träffats  på ett tag så hon var lite blyg igen meddetsamma som jag kom. Dessutom prickade jag in lunchtiden så hon var även ganska så hungrig. Hon hängde och klängde på pappa mest hela tiden så det slutade med att farmor fick rycka in och steka bacon och ägg så det inte skulle stänka på henne. När maten var klar och det var dags att äta så var farmor accepterad igen.












Minéa vinkar glatt och visar pappa att maten duger
även åt honom. När dom hade ätit färdigt så skulle
pappa gå ut med Tjabo och samtidigt gå och köpa
lite kaffe till farmor, som är en riktig kaffe-
moster.
Under tiden så visade Minéa sitt fina rum och alla
leksaker hon har där och farmor kunde naturligtvis
inte låta bli att ta en massa foton. Så vi gör som
vanligt visar kort med korta kommentarer till.



Först visade hon mig att hon hade två mjuka saker som sköna att dels sitta i, fåtöljen, och sen en stor kudde som man kunde ligga och gosa på.


 Sen visade hon mig att hon hade två dockor, Karin och Ida, Karin skulle ligga och sova i hennes spjälsäng och Ida skulle bäddas ner i dockvagnen. Det roade vi oss med en lång stund för det var svårt att bestämma om Ida skulle ligga med huvudet uppåt eller neråt.

Sen blev det dags för lite underhållning. När man tröck ner tangenterna så sas det t.ex Jag är en apa och den kunde spela lite låtar också.
Sen kom pappa och Tjabo hem och då blev det kaffe, kaka och farmors rabarbersaft. Vi tittade på några filmer som Lisen och Chrille hade spelat in på Minéa dels när hon var liten och även nu när hon var större. Det var jättekul att se.
När vi tittat färdigt så var det dags igen för lite underhållning även denna gång från Minéa. Hon satte på sig en magdansarsjal, vet inte vad det heter egentligen, runt magen och satte igång att dansa för oss.

Jag filmade även när hon dansade men jag har hela helgen försökt att lägga in den här på bloggen utan att lyckas. Tänker försöka igen i morgon på dagen få se om det går bättre. Ni får använda fantasin så länge.
Ja det var min eftermiddag med Minéa. Tjejen med fart i benen och full av bus. Skönaste tjejen i stan. Hoppas att det inte dröjer fullt så länge som nu sist innan vi ses igen.


Kram på dig gullunge tills nästa gång vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar