tisdag 2 juli 2013

Drömmen om flygplan och exotiska länder.

I brist på att inte ha något att göra så satt jag ett tag här i kväll och kollade lite på flygresor. Upptäckte med lite blandade känslor att det är ju inte så dyrt att resa. Efter allt som har hänt så är jag lite feg med att ge mig ut bland molnen men känner samtidigt att va sjutton man måste ta risker, man lever para en gång. Nu var det i och för sig bara flygstolar jag kollade och det kommer ju till hotellrum, mat m.m som säkert kostar mera.
Jag kollade bland annat en resa till Barcelona i en vecka. Flygresan gick på runt 1300 kronor t/r.
Jag kollade en resa till Hong Kong 2 veckor. Flygresan gick på runt 3900 kronor t/r.
Jag försökte att kolla en resa till Thailand som jag aldrig kom till 2012 men lyckades inte hitta några sökningar så det måste jag gå vidare med. Men som sagt var det här är bara flygplansstolar. När jag började kolla hotell gav jag upp, dom är inte billiga och svåra att veta om dom är bra. Jag ska försöka gå en kurs hos min svärdotter, hon kan det här med att beställa fina, prisvärda hotell.
Ja möjligheterna finns att ge sig ut på lite utflykter men sen finns det ett litet, litet problem jag måste lösa.
Jag vill gärna ha en reskamrat med mig..............är du sugen att följa med?



4 kommentarer:

  1. sjukt! men jag kollade precis på flygstolar till barcelona i aug eller nov, sugen på att haka på? kostar mellan 1000-1300 som hittat och hotell finns det gott om!

    Låter som en plan farmor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättegärna skulle vara så kul. Jag tror att Kerstin också var sugen att åka till Barcelona. Men hur är vädret där i november?

      Radera
  2. ungefär 15-18 grader! helt ok! frågade mamma och var på! Hon gillar ju att resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul om hon också följer med. Ska vi försöka satsa i november tycker att augusti ligger lite för nära.

      Radera