måndag 25 juli 2011

Värdens lättaste "jobb"

I dag på förmiddagen har jag varit barnvakt igen åt Wera. För visst ställer vi mor och farföräldrar upp när varken mamma eller pappa kan. Robert skulle lämna sin bil hos BMW, sen åka och jobba och Mia var i Göteborg och skulle ta flyget som gick kl 9.30 från Landvetter och glad var jag för det för då fick vi umgås igen pussgurkan och jag.
När jag vaknade så regnade det ute och jag kände nästan på mig att Robban inte var så sugen på att låna cykeln från bilfirman som han hade tänkt så jag åkte iväg lite tidigare (lite tidigare också eftersom jag har en bil som inte så gärna startar när det är vått och fuktigt ute) När jag nästan är framme så ringer han och säger att planerna är ändrade. Vi möts upp och jag tar Wera i min bil och lägger mig efter Robban eftersom jag inte riktigt visste var firman låg. Sen startade rallyt. Jag säger bara det, tack för att det finns rödljus och andra långsamkörande bilar i trafiken. Jag hade jämt skägg att hänga med i svängarna. När bilen var lämnad och vi hade skjutsat pappsen till jobbet åkte Wera och jag hem till Wera igen. Snurrade ca sju varv i P-garaget hittade en plats, parkerade och gick sen sakta hem till lägenheten. Det var mycket att titta på så det tog lite tid. Nu kör jag lite bilder igen så att det inte blir så tråkig läsning.

Vi började med att käka lite gröt för det hade pappa sagt att vi skulle göra. Fullkornsgröt med smak av äpple-päron-banan tror jag det var. Mumsigt var det i alla fall.







Sen blev det dags för lite fotografering. Wera ställde vant upp.









Med sina härliga miner.









Du farmor hur många till ska du ta?










Okey då, om jag lägger huvudet lite på sned och ler lite finurligt slutar du då?








Du farmor, snart börjar det kosta pengar. Jag har hört att topp modeller får grymt bra betalt.










Nej, nu får det bli slut på det här. Vill inte längre. Säg till när du kontaktat Tyra Banks då kan vi börja förhandla igen. Uppfattat, farmor?








När Wera äntligen kom loss från den envisa fotografen så kom hon på att hon kanske skulle hjälpa pappa lite med att studera hans läroböcker han har till tentan han ska skriva. Läxförhörshjälp fixad, pappa.








När Wera studerat färdig om skatter hit och skatter dit funderade hon om det kanske var något bra på tv:n. Vilken kanal brukar Top Models vara på, farmor?









Nä, nu vill jag sova en stund. Det är tröttsamt att ligga på topp och vara både modell och lektant åt farmor. Men bara en liten stund sen vill jag mysa igen.

Den här minen har Wera börjat med. Svår att fånga på bild men hon rynkar ihop näsan och plutar med munnen och sen andas hon in och ut genom näsan så att det låter som att hon fnyser.





När klockan var halv tolv kommer mamma Mia innanför dörren och Wera gumman blev så glad att se henne att hon började låtsasgråta. Synd om mig mamma ville hon påskina men den luringen gick inte mamma på. Sen bjöd Mia på lunch och en kopp kaffe och en trevlig pratstund. Efter det var det dags för mig att åka hem och skriva det här. Nu ska jag runda av det här och åka till mitt "riktiga" jobb. 
Tack Wera för en mycket mysig och trevlig dag. Vi ses snart igen.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tack för din kommentar, dessvärre var det just YR.NO jag hade tagit informationen om vädret från. Men man får försöka tänka positivt, kanske att vindarna kan vända?

    Vad roligt att du gav dig till känna och vad kul med en 50+are som bloggar! =)

    Himla söta barnbarn du har!!!

    /Sofie

    SvaraRadera