tisdag 12 juli 2011

Äntligen börjar nästan alla bitar falla på plats........

Om tre veckor har jag semester. Det ska bli så skönt. Länge såg det ut som att jag skulle få tillbringa min semester på balkongen med en god bok framför näsan. Men nu har allt löst sig och jag kommer att komma iväg på en resa som jag har längtat efter i så många år men aldrig kommit mig för att genomföra. Jag ska äntligen få komma upp till mitt älskade norrland.
Kerstin, Roberts blivande svärmor och mormor till mitt barnbarn Wera, har bjudit upp mig till sitt sommarställe i Hedenäset. Jag vet inte riktigt var det ligger men det är i alla fall i närheten av Finska gränsen och i närheten av Torne älv. (Kerstin, du får gärna hjälpa mig i kommentarsfältet om du läser det här)
Själv hade jag nog aldrig kommit iväg men nu har jag turen att Robert och Mia ska åka upp och hälsa på samtidigt som jag har semester och då fick jag frågan om jag ville haka på. Självklart ville jag det.
Wera och Mia kommer att flyga upp några dagar innan så resan upp blir en liten road-trip med min son. Vilket jag tycker ska bli riktigt trevligt att få rå om honom alldeles själv i ca 12 timmar. Vi får se om han tycker att det är lika trevligt att umgås med mamma så länge.
Lördagen den 30/7 kl 07.00 bär det av. Blir där uppe till den 8/8 då jag, Kerstin och Mias syster Sandra sätter oss i ett plan och flyger hem. Jag längtar redan så jag håller på att bli tokig. Vet inte hur de här 3 veckorna som är kvar ska kunna gå fortare än fortast. Det jag däremot vet är att veckan uppe i norrland bara kommer att swischa iväg.

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli grymt! Du får träffa alla mina galna släktingar:) Håller på att slipa på en gedigen meny för veckan med mycket grillat och goda efterrätter! Mammas hus ligger precis vid Torneälv så ett dopp där lär det bli och självklart lite nattfiske med korvgrillning! Det kommer bli supermys och massor med fina minnen att blogga om:)

    SvaraRadera
  2. Ja Mia det kommer att bli grymt. Jag längtar så jag vet inte hur jag ska få veckorna att gå. :)
    Jag kan bidra med ett recept och tillverkning på en efterrätt som är jättegod. Den som jag gjorde midsommarafton. Enkel att göra och beroendeframkallande god. Ett dopp i älva vet i sjutton om det blir badkruka som jag är men plaska med Wera i vattenbrynet så ni kan bada kan jag göra. :)Tror inte ens att jag äger en baddräkt. Jag får skriva dagbok där uppe som jag får skriva ner här sen när jag kommer hem. :)

    SvaraRadera