torsdag 14 juli 2011

Jag tyckte i alla fall att jag var rolig.......

Dan före lön och kontot är precis som mitt kylskåp tomt. Vad göra? Jo, jag kommer på att jag har ett konto på Nordea som jag brukar ha någon krona på som ligger och dammar. Så efter jobbet åker jag till  bankkontoret och kliver in. Knappt några kunder och 3 mycket trötta banktjänstemän.
När det är min tur så stegar jag fram med stora kliv och tänker här måste det muntras upp lite.
- Hej, tänkte ta ut min stora besparing idag.
- Mummel, mummel.......
Han tar mitt leg och börjar knappa in på datorn.
- Jag hoppas att du har pengar så att det räcker till mig.
- Mummel, mummel.......
Han tittar både en och två gånger på skärmen.
- Jaha, 180 kr. Då tar vi ut det då......suck.
Jag undrar vad han tänkte tills han såg summan på skärmen. Men delade min torra humor gjorde han deffenetivt inte. Han reste sig lite lojt från stolen och försökte se väldigt nonchalant ut när han gick efter pengarna. Men han fick mig att dra på mun lite innan jag gick därifrån. På väg tillbaka skulle han räkna pengarna och tappar dem på golvet.
- Oj, här tappar vi visst pengarna på golvet. sa jag då och gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar