torsdag 4 juli 2013

Saft-eli-lej..........



Ibland önskar jag att jag hade ett lite hus på landet med en stor trädgård med äpplen, päron, körsbär, vinbär både svarta och röda, krusbär, jordgubbar, blåbär och lingon ute i skogen och kantareller mot hösten. Jag önskar att jag hade det men jag är medveten om att det ligger massor av energi och jobb för att få det hela att fungera. Anledning till mitt önskan är att jag stortrivs vid spisen och göra saft, sylt m m. När man bor i staden är man nästan tvungen att köpa allt och det är inte så billigt och tyvärr så har jag ingen som jag känner som vill bli av med sina bär. Men lite saft blir det till husbehov och mina kära barn med familj vill ha så mycket som det går eller dom kanske inte vill ha men jag tvingar på dem allt jag kan, allt för att jag ska få göra saft. :) Känner ni till en övergiven trädgård som är i behov av att snyggas till med lite bärplock så hör gärna av er. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar