tisdag 2 juli 2013

Vi vänder ett blad i min livskalender............

I dag är det ungefär 6 månader sedan jag fick min stroke och ca 9 månader sen jag fick min massiva blodpropp i benet. Jag har med ostadiga ben varit sjukt orolig för hur allt kommer att bli. Jag känner efter varje huvudvärk jag har, om benet känns kallt, om det gör ont. Det mesta är säkerligen överdrivet men jag är faktiskt väldigt orolig att något mer ska hända.
Nu är det dags att öppna ett nytt blad i min livskalender Jag ska nu börja på en väldigt liten skala, ca 25% veckan, börja jobba. Idag var den första dagen. Jag åkte till jobbet med en liten klump i magen, det kändes som det var första dagen på ett nytt jobb.
Men vi kan säga så här tiden gick fort. Arbetskamraterna var precis som vanligt, snälla, humorn på plats och hjälpte mig att snabbt komma in i gänget igen. Några av mina söta och snälla kunder tyckte att det var jätte kul att se mig på jobbet igen och naturligt vis så fick jag även bassning av våran speciella klagomur som den här gången tyckte att vi hade ett oförskämt högt pris på våra jordgubbar. Som sagt var så gick mina 3 timmar väldigt fort så jag stannade ytterligare i en timme och käkade lunch i hopp med Anna och Anders. Efter det åkte jag hem lycklig men med en kropp som bara skrev vila hela vägen hem.
Nu vila och sen tar vi nya tag på torsdag, då är det dags igen.

 Här är Anna och Anders, chefen kom vist med men han är på semester ;), som välkomnade mig på jobbet i morse och jag kände mig verkligen välkommen. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar