fredag 20 januari 2012

9 dagar av längtan och väntan är äntligen över

Här har det varit tyst allt för länge tycker jag. Måste ändra på det nu.
Den 10 januari ville inte min gamla dator vara med längre. Bildskärmen blev svart och surrandet från datorn försvann. Det blev mörkt och tyst här i lägenheten. Min dator ville inte vara med längre. Jag visste innan att jag är databeroende men att jag är så beroende som jag är visste jag inte.
Men efter nio långa dagar med grava abstinensbesvär och längtan att få ge mig ut i internets magiska värd så är jag återigen ägare till en dator. Den här gången blev det en liten smidig bärbar, lite lätt begagnad, men jätte, jätte fin. Och vem har hjälpt mig att fixa den då....hm....kan det vara så att det är min goda vän och tillika arbetskamrat Anders....jo men visst är det det.Under de år vi har känt varandra så har han hjälpt mig otaliga gånger med att fixa mina datorer som har en tendens att inte vilja hänga med så länge. Vet inte och törs inte tänka på hur många dagar, nätter och timmar han har lagt ner på de små odjuren. Men jag har varit så glad och tacksam för varje gång som han har orkat ställa upp. Men Anders, om du läser det här, jag lovar att det här var sista gången som du behövde hjälpa mig.......tror jag. Vet inte riktigt hur jag ska kunna gottgöra dig för allt slit du har haft, men jag ska försöka att tänka ut något i alla fall.
Nu ska jag bara försöka hitta inspirationen för att blogga igen så är ordningen återställd.
Har jag missat att tala om att jag har en dator igen? ;)


2 kommentarer:

  1. Jag säger ba GRATTIS! Men du
    vi måste gå på bio snart, eller hur?

    SvaraRadera
  2. JAAAAAAAAA VÖKOMMEN TILLBAKA!!!!!
    Har saknat min kära A-M :)

    SvaraRadera