fredag 20 januari 2012

När behovet är som störst .............

Jag bor i en lägenhet i en bostadsrättsförening. Våran tvättstuga är fristående och ligger en bra bit ifrån min lägenhet. Eftersom min kära tvättmaskin behagade sluta fungera för x antal år sedan så är jag tvungen att nyttja den om jag vill ha rena kläder på mig. Ingen big deal med det om det inte vore för att våran bostadsrättsförening bestämt att vi inte får använda toaletten i tvättstugan och låst den med ett gigantiskt stort hänglås.  Anledningen till det har de uppgett som att det är någon/några som har missbrukat användandet av den.
Nu är det så här att jag har en sjukdom (Crohns) som gör att jag är i stort behov av att ha tillgång till en toalett ganska så omgående när nöden slår till. Man kan säga att ibland blir det riktiga akutfall så att säga. Och man kan säga som så att när det händer när jag är i tvättstugan så känns vägen hem väldigt, väldigt lång.
Därför skulle jag nu vilja ge min Bf Bläckhornet ett stort fång av ris och taggiga tistlar för att jag och andra som sköter oss inte får har tillgång till toaletten i våran tvättstuga.

Nöden har ingen lag. Ge oss tillbaka våran tvättstugetoalett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar