söndag 22 januari 2012

En liten kvällsutflykt till Norrtäljegatan

I går kväll ringde min mobil, det var äldsta sonen Robert. Han var i krokarna och frågade om han skulle komma och hämta mig om jag ville komma och titta på deras nya lägenhet. Behövde inte ens tänka en sekund utan jag sa ja direkt utan att tänka mig för. När jag lagt på fick jag brott. Glömde ju i hastigheten att min lördag hade gått i soffpotatisens tecken. Varken duschat eller klätt på mig utan jag hasade runt i mysbyxor och ett linne. Det fick bli en snabbtvätt och ett lika snabbt byte till lite finare kläder.
Sonen kom och i bilen fick jag veta att vi först skulle åka till gamla lägenheten och hämta det sista. Trots att jag inte har bott i den lägenheten så kändes det lite vemodigt och komma dit och se den tömd på alla möbler och saker. Vart nästan lite tårögd när vi tillslut stuvade in det sista i hissen och för min del åkte en sista gång ner i hissen.
Efter det gjorde vi en avstickare till Willy`s och handlade lite sen var det dags och vi begav oss till Norrtäljegatan. 
När vi väl var framme, efter att snurrat runt i kvarteren efter en parkeringsplats, så fick jag äntligen se lägenheten och blev kär direkt. Vilken fin lägenhet de har fått tag på. Det rum jag föll pladask för var köket. Jodå resten av lägenheten var också fin men det var något speciellt med köket som jag just nu inte kan sätta fingret på vad det var. Blev nästan lite avundsjuk för en stund. Jag hade tagit med mig kameran men insåg att jag inte skulle göra lägenheten rättvis med att ta några foton eftersom de inte hade fått någon ordning än. (De hade flyttat dit alla saker på dagen) Det stod flyttkartonger överallt och alla möbler var inte på plats. Så jag får foto vid nästa besök i stället.
En som verkar gilla flytten var lilla Wera. Äntligen har hon fått ett eget rum där hon kan ha sina saker så slipper mamma och pappa ha dem överallt i lägenheten. Hon sken som en sol när jag kom och visade mig direkt var hennes rum låg. Wera fick ett bord och två stolar av mig och Ikeas barnkök av mormor och morfar i julklapp. Klokt nog så väntade Robert och Mia med att bygga ihop det tills det var dags att flytta. Igår byggde vi ihop Ikeaköket och jag säger bara det varför krånglar Ikea till sina beskrivningar så till den milda grad? Nåja efter lite krångel och bök så blev det klart så nu kan Wera bjuda på mat och kaffe och diska efter sina besökare. 
Efter lite lek och bus så var det dags för lillskruttan att premiärinviga sitt nya rum. På med pyjamasen, fram med vällingflaskan sen sa hon godnatt till farmor och somnade så snällt i sin säng. Undrar hur hon reagerade och tänkte i morse när hon vaknade i sitt egna rum?
Jag var kvar en liten stund efter det men sen började jag också känna mig trött så Robert skjutsade hem mig till min tråkiga, tysta lägenhet. :)


Porten till paradiset.
5 flyttgubbar och deras last.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar