lördag 25 maj 2013

Hellre sjunger jag än bra..........

Alla i min omgivning har förstått långt före mig att jag är en totalt hängiven melodifestivalfantast.
Under alla år så har jag alltid gillat en låt som tyvärr sticker ut eller som bara jag gillar eller ja en helt annorlunda, bra låt.....i mina öron.
I år så finns det en låt som kommer från Ungern framförd av byeAlex och som heter Kedvesem och framförs naturligtvis på Ungerska.
Så fort jag sätter på låten så blir jag som i trans och kroppen börjar svänga i takt och jag slår med fingrarna och försöker sjunga med så mycket jag kan........eller.......inte alls för jag kan ju inte ungerska. Det enda jag kan sjunga med är ordet  kedvesem. Så ni kan ju försöka se framför er hur jag sitter här vaggande min kropp och nynnar låten och helt plötsligt vrålar ut ordet kedvesem (som dessutom betyder kära).
Jag börjar förstå att jag lever helt ensam nu när jag ser här vad jag har skrivit.:)
Nu ska ni få höra orginallåten utan min sköna sång, Varsågoda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar