lördag 18 maj 2013

Vilken lördag det kommer att bli..........

Vilka aktiviteter det är i dag GöteborgsVarvet, ishocky och melodifestivalen eller som det så fint heter Eurovisions Song Contest  och allt detta händer idag och............jag kommer att sitt i soffan hela dagen.

GöteborgsVarvet är en "liten" slinga i Göteborg på 21km. Där är min son Andreas just nu och ska springa.
Jag är så himla stolt över den mannen. För några år sedan vägde han ca 145 kg, satt hela tiden framför datorn och rörde sig knappt ett dugg. Nu väger han runt 85 kg, är nästan aldrig hemma och springer och springer och springer. Du kommer att klara det här galant i dag, Andreas. Jag sitter hemma och håller tummarna för dig så........keep on running.

  

 Kl 15.00 så är det ishocky...Sverige-Finland.....på tv:n.....och jag sitter som vanligt i soffan.
 Det kommer att bli en rysare och naturligtvis så kommer jag att heja på............Finland.
Heja heja Finland ni är bäst. :) (förklaring kommer i morgon)

Till slut kl 21.00 så är det totalt förbjudet att både prata, skratta eller att ens ta ett andetag. Då kommer jag att hamna i den totala schlagerkoman och inte bry mig om det minsta som händer runt om kring mig.
Ja ja jag vet att jag är en riktig schlagernörd och det här med att prata, skratta och ta en andetag kommer helt att falla bort. Jag ska vara hemma hos min son Robert och kika på det och där finns det en 2.5 åring och en liten 2 månaders bebis som säkert kommer att göra sina stämmor hörda i takt till musiken på tv:n men vad gör det det finns en repris i morgon att se på.

Sen måste vi hålla alla tummarna för Robin Stjernberg. Tyvärr så tror jag inte på någon seger men vi får hoppas att han kommer att lång upp i listan.
Heja heja Robin, jag tror på dig.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du börjat blogga igen! Hejja farmor!

    Vi kommer ha det superskoj ikväll med massa god mat, godis, dricka både alkoholfritt och öl om man vill:)

    Ses snart!

    SvaraRadera