måndag 13 juni 2011

Städdagen som aldrig blev av.......

Som jag skrev i det förra inlägget så är jag ledig bara en helg i månaden. Den här helgen var det den helgen och vart tog den vägen????
Lördagen hade jag tänkt att ägna mig åt städning men jag hade inte riktigt väderguden på min sida. Han hade tydligen mer lust att slå något slags värmerekord den dagen i stället för att ge mig lite regn och mer vänligt städväder. Så i stället för att städa låg denna klimakteriekärring på soffan och flämtade och svettades. Det enda jag till slut orkade göra var att åka och handla vilket var ganska skönt när man väl kom till butiken för där var det svalt. Vet inte hur länge jag stod nere vid mejeriavdelningen och låtsades läsa innehållsförteckningen på mjölkförpackningarna. Matfrågan var också lite knepig för varken sonen eller jag har någon större aptit när det är så varmt. Men till slut kom jag hem med en kasse full av ingredienser till en sallad.


Eftersom Andreas och jag har lite olika smak på vad vi vill ha i våran sallad så gör jag alltid en grund på det vi båda gillar och i lördags blev det en ost och skinksallad. Det vi vill ha olika serverar jag på sidan om så det färdiga resultatet blev så här:

På tallriken närmast ligger det rostbiff, rödlök och fetaost (sonens val) och på tallriken ovanför är det sparris och svarta oliver.

Ja så händelserik blev lördagen, en sallad och inget mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar