torsdag 16 juni 2011

Shoppingdagen del 2

Efter att jag hade klippt mig tänkte jag kika runt i de olika butikerna som finns på Gränby Centrum. Kanske skulle jag ramla över något att sätta på mig.
På grund av att jag har en ganska så kraftig övervikt så är det inte alltid så lätt att hitta något som passar. Dessutom har jag aldrig varit någon som följer modet slaviskt och måste ha en massa dyra märkeskläder. Jag köper det jag hittar och that`s it.
Min familj kalla mig för slösa och att jag är oekonomisk, ha, då har de aldrig varit med mig när jag köper kläder. Värsta besluts ångersten. Som i går, jag stod och tittade på en tröja för 49 kr på rean och tvekade om jag skulle köpa den eller inte. Varför? Inte direkt mycket pengar att snacka om eller hur.
Men lite grejer blev det.

 På KappAhl köpte jag en väska, plånbok och 3 par tanttrosor. Varför jag köpte väskan och plånboken vet jag inte för jag är den personen som brukar stoppa allt i fickorna men jag föll pladask och där blev jag fröken slösa för en stund.

På Gina Tricot hittade jag dessa två klädesplagg. Det var dom som kostade 49 kr styck och som jag velade över så länge. Den randiga har lång ärm så den tyckte jag kanske skulle passa att ha kalla sommarkvällar.

På Intersport köpte jag dessa. Jag har nästan alltid kört med färgerna blått, svart, grått och vitt på mina kläder. Nu tänkte jag sätta lite färg på gumman.
Ja, sen blev det inte så mycket mer den här gången.

När jag kom ut till bilen så kom jag på att jag kanske skulle behöva tanka den lilla rackarn också. Jag har kört bensintorsk två gånger och tagit mig till macken med en hårsmån en gång. Min bensinmätare funkar nämligen inte så det är alltid lika svårt att veta hur mycket bensin jag har kvar och ibland bara glömmer jag att jag måste tanka. Så jag styrde bilen mot Robbans mack som vi döpt den till och tankade och då sved det till igen i hjärtetrakten. Fan va dyr bensinen har blivit.

Ja det fick avsluta min lilla utflykt för den här gången få se när det blir nästa gång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar