onsdag 22 juni 2011

I går lärde jag mig en läxa

Ladda alltid kamerans batteri innan du åker hemifrån.

I går hade jag min lediga dag för den här veckan. Kände för att hitta på något att göra så jag ringde till Chrille och frågade om han och Minéa hade lust att följa med mig ut på landet och det ville dom. 
Jag packade kylväskan med korv, bröd, ketchup, senap och lite gott tillbehör och lite läsk. Hämtade Chrille och Minéa och åkte ut till Ekeby. Solen sken och det var hyfsat varmt. Lite orosmoln var det på himlen. Jag hade tänkt ta en massa roliga och mysiga bilder på våran lilla utflykt men så blev det inte. Efter att jag tagit några kort så la kameran av. Jag hade glömt att ladda batteriet. Men några blev det och här kommer de.

 Först blev det lite såpabubbelblåsning med gamelmormor eller vad det nu blir. Vi har tvistat ett tag om det och inte kommit fram till någon lösning. Någon som vet kanske.
 Gamelmormor är en hejare på att blåsa såpbubblor. Minéa tittar intressant på.
 Tjabo fick följa med ut på landet så att han kunde springa av sig lite och vad han sprang. Runt, runt i trädgården.Vi fick en ganska häftig regnskur. Den var inte lång men det regnade kraftigt och innehöll hagelkorn. Tjabo vägrade gå ut.Stod vid dörren och tittade ut, önskade säkert att det skulle gå över så att han kunde ge sig ut på nya upptäcksfärder.
Det var ett evigt fotande både från höger och vänster. Men det brydde sig inte dessa två tjejer sig om. Dom bara blåste på.
Och blåste lite mera.
Så var det dags för familjens grillmästare att fixa grillen. På med kolen och tändvätskan.




Tänt var det här. Det brinner så fint i grillen och snart är det en härlig glöd och dags för att börja grilla.






Korvarna på plats. Avanserad grillning på den allra högsta nivån.





Sen ville pappa Chrille prova att blåsa såpbubblor. Innan det var dags att sätta sig och äta.





Och det var där min kamera dog. Så det blev inte fler kort än så här. Men det var i alla fall en mycket trevlig eftermiddag med delar av min numera stora familj. Och jag har lärt mig en läxa.

Ladda alltid kameran innan du åker hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar