onsdag 15 juni 2011

Lönedag och spenderbyxorna åker på

Vi som jobbar inom Coop får våran lön den 15:e varje månad. Det är både på gott och ont. Det som känns lite tråkigt är att man inte direkt blir rik av att jobba i butik.  Men för några korta sekunder så får jag i alla fall känna den känslan sen betalar jag mina räkningar och så är den stunden av lycka borta.
Ibland känns det som att pengarna bara går till mat, bensin och räkningar och att jag aldrig unnar mig själv något. Idag är dagen som ska bli ett undantag. Idag ska jag tokshoppa, eller? Förmodligen kommer det att sluta med att jag som vanligt kommer hem tomhänt då har snåljåpen i mig slagit till. Men som jag skrev i förra inlägget jag ska i alla fall kapa av mig håret idag. Alltid en början i alla fall. Få se om jag blir inspirerad till några fler inköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar