onsdag 1 juni 2011

Sjung om students lyckliga dag

I dag invaderas Uppsala av glada ungdomar som tar studenten. Jag tycker lite synd om dem när jag tittar ut genom fönstret. Det regnar och är gråmulet ute. Varför kan inte vädergudarna vara på de glada ungdomarnas sida i dag. Men med lite tur så kanske det spricker upp och blir solsken lagom tills de ska ut och åka på studentflaken.
Jag har tre söner som alla har tagit studenten. Vi har haft tur med vädret alla tre gångerna och tur var det eftersom vi hade studentmottagningen ute på mina föräldrars lantställe. Med långbord ute i trädgården och det hade inte varit så kul om det regnat då.
Min bästa kompis (ja Cina du är det fast vi inte ses och hörs lika ofta längre) son tar studenten i dag. Jag hoppas att hans dag blir fin och minnesvärd trots det dåliga vädret så:

Grattis
Jonathan Koskinen

Nu är 12 år av slavarbete över.
Lycka till i framtiden.





1 kommentar:

  1. Du kom ihåg! Vi har haft en jättefin dag och allt har gått bra! Jonathan tackar för hälsningen!

    SvaraRadera