torsdag 23 juni 2011

Besök på Bäverns Gränd

I går kväll blev det en liten tur till Bäverns Gränd efter jobbet för att umgås lite med Wera- Nicole.
Det var första gången jag träffade henne efter att jag hade klippt mig så det tog en mikrosekund innan det första leendet kom men sen var farmor accepterad igen.

När jag kom stod Wera vid bordet och övade lite barhäng. 




Pappa Robert

Tyvärr så kom jag inte ifrån jobbet förren kl 18 så jag kom till Robban och Wera ganska sent så det var nästan dags för henne att gå och lägga sig. Men vi hann i alla fall med att leka en liten stund innan det var dags för gröt, välling och sänggång. Wera har en gåstol som var rolig att leka med. Eftersom farmor är helt tokig i att åka karuseller och andra åkattraktioner på nöjesfält så tyckte jag att det var dags att träna Wera inför det. Så jag snurrade gåstolen runt, runt, fram och tillbaka och Wera bara satt och njöt och skrattade. Ser ut att gå bra att ta med henne till Grönan eller Furuvik.
Sen blev det grötdags och den skålen slukades i nafs. Hon kan äta hon lilla Wera. 

Plötsligt dök farbror Christoffer upp så då blev det en lekkompis till. Men som vanligt när bröderna Åberg träffas så hamnar det alltid framför något tekniskt och den här gången blev det datorn.

Efter allt bus och lek så var det en liten tjej som blev så trött så trött. Pappa gjorde välling och farmor fick nöjet att ge den. Sen fick hon vila en liten stund i pappas famn.


Innan John Blund kom och strödde lite magiskt sömnpulver över farmors lilla hjärtegull och hon somnade så sött i sin säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar