lördag 4 juni 2011

Värsta grymma katten gör ett gästblogginlägg



Eftersom matte har slöat till och tror att hon behöver ha lite semester och vila från bloggen så får väl jag tassa in här och göra några tassavtryck i stället. Måste ju tänka på er läsare som blivit beroende av en daglig dos av Värsta grymma farmor.
Vem jag är?  Jag heter Buster och är ca 9 år ung. Kolsvart hela jag från nosen till svanstippen. Väldigt egensinnig. Jag gör bara vad jag själv vill och inte vad matte vill. Mina dagar består av att äta och sova, sova och äta. Väldigt behagligt om jag själv får säga det. Är inte ett dugg avundsjuk på matte som måste åka och jobba nästan varje dag och tänk allt konstigt hon gör här hemma. Diskar, lagar mat och värst av allt ibland kör hon igång ett monster som låter jätte illa och kör med monstrets nos fram och tillbaka över golvet. Då blir jag rädd och gömmer mig under soffan. Själv får jag maten serverad och skålen diskad och det enda jag behöver sköta själv är min egen hygien men det är inte så ansträngande och görs bara då och då när andan faller på. Nog pratat om mig nu även om det inte är det allra sämsta att prata om.
 Nu ska jag berätta för er hur jag fick min matte att ångra sig att hon köpte en leksaksboll med en liten bjällra i till mig.
Det var sent i går kväll som jag fick min ide. Jag invaggade min matte i den tryggheten att hon trodde att jag lagt mig för natten ihopkurad i mattes soffa. Men så fel hon hade. Jag låg bara där och väntade tills jag hörde henne börja snarka och ha massa  konstiga ljud för sig. Klockan kanske var runt halv två. Då smög jag sakta upp och letade på bollen jag hade fått. Smög mig in i hennes sovrum och där, just där satte jag igång att leka med min boll. Jag var värsta Zlatan. Trixade bollen hit och dit och fintade mig själv med den, ackompanjerad av ett jättehärligt högt plingade från bjällran som finns i bollen. Jag hör att matte rör på sig så jag är tyst en liten stund men jag kan inte låta bli så jag börjar igen. Nu är matte vaken och jag hör ett väsande från hennes säng.  Aj aj tänkte jag bäst att sticka. Hon kliver upp ur sängen och hittar min boll som åker ner med en smäll i hennes sängbord. Jaha tänkte jag där var min karriär som Zlatan över. Jag hör att hon muttrar något om j-a katt osv. Men vadå jag har inte gjort något, jag ligger ju här uppkrupen i soffan och sover ser du inte det matte?




När matte är borta dansar katten på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar