onsdag 23 mars 2011

Bloggen har fått nytt namn

Efter ett litet tips från min äldsta son som är mycket klokare än vad jag är har min blogg fått ett litet namnbyte.
Det är ju helt rätt att är man 50+ så kan jag ju inte kalla mig för tjej utan då får det naturligtvis bli farmor. Låter mycket bättre i alla fall än tant, kärring, dam osv.
Har funderat lite på det här med att när går man ifrån att vara tjej till att bli en tant.
I mitt yrke har jag mycket kundkontakt när man sitter i kassan. När jag började min karriär inom Coop så sa alltid föräldrar till sina barn:
- Lägg upp varorna på bandet så att tjejen kan slå in dom i kassan.
Men sen upptäckte jag en dag att det lät så här i stället:
- Lägg upp varorna på bandet så att TANTEN kan slå in dom i kassan.
Vad var det som hände där??? Vad gammal jag kände mig helt plötsligt så där över en natt. Jag som alltid har känt mig som att jag stannade i åldern vid 25.


1 kommentar:

  1. Ja, jag tycker nog också att det låter bättre med farmor...annars blir det ju att man tänker: Vilken tjej menar hon?? Tala om att Mia skriver bra- det gör ju du också. Härligt att läsa din blogg. Kram

    SvaraRadera