tisdag 15 mars 2011

i-landsproblem jämfört med katastrofen i Japan.

I lördags tog jag farväl av min äldsta son och hans flickvän som ska ut och resa i två månader.Flyget lättade från Arlanda kl 10.30 med destination Thailand. Det var väll inte så farligt det värsta var att dom hade mage att sno med sig mitt 5 månader gamla barnbarn också.



Saken blev ju inte så mycket bättre när man på nyheter och i tidningar läser om allt hemskt som händer i Japan. Men hoppas att Thailand ligger så pass långt ifrån att de inte drabbas.( Min geografikunskap är inte så goda, hade andra roliga saker för mig i skolan.)

Men mitt i all längtan efter att mitt lilla barnbarn drog i väg på sitt livs första stora utlandsresa (som säkert kommer att följas av många fler) så gläds jag åt att mitt andra barnbarn ännu håller sig inom Sveriges gränser och finns nära mig. 





Två månader går fort......två månader går fort.......två månader går fort........två månader går fort.......
är min nya mantra jag rabblar varje morgon jag vaknar till en ny dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar