onsdag 30 mars 2011

Tips till saker att lägga i mitt påskägg.

För läääänge sedan så bloggade jag på ett annat ställe. Tyckte det var kul men lite tidskrävande så inläggen blev sällsyntare och sällsyntare och till slut upphörde dom helt. Nu när jag skulle gå in och kika på den bloggen så visade det sig att den hade blivit förflyttade till något annat ställe (vet ej vad man kallar dem) som verkade krångligt och tråkigt så nu ligger den verkligen på is.
När Mia började blogga på Blogger blev jag nyfiken på hur det fungerade och så föddes den här bloggen som efter ett antal namnbyten fick heta " Värsta grymma farmor." Det visa sig vara hur enkelt som helst att fixa till en hyfsad snygg sida, lägga in länkar, foton och filmer.
Nackdelen med att börja blogga är att man tillslut börjar tänka blogg. Händer det något på jobbet så tänker man det här kan jag blogga om. Igår kväll var jag på bio. Oj det måste jag blogga om. Vad åt vi till kvällsmat, just ja det kan jag ju blogga om. Katten gick och la sig i soffan. Hm kan ju bli ett bra blogginlägg. Ja ni förstår  hur jag menar. Livet blir och tänks som en blogg.
Men nu till rubriken, som är ett tips till mina barn, :)

Tips 1: För att man ska kunna vårda och sköta om sin blogg behöver man en laptop. Just nu lånar jag min sons och den är nästan jämt upptagen av honom. Det går bra med nästan vilken som helst. :)

Tips 2: En kamera. Det är kul om man kan foto egna bilder och lägga ut i stället för att sno från internet eller att gå in på sönernas facebooksidor och ta bilder där. När jag var hos Minéa sist så hade det varit jätte skojigt om jag hade kunnat ta några foton när hon var i sina bustag eller kunnat ha ett bildbevis på att Andreas faktiskt skalade potatisen. :)

Tips 3: Ge mig en massa material som jag kan skriva om. Upplevelser, träffar med familj och barnbarn, biobesök, resor m m.

Det var väll inte så farligt stora krav jag hade. Något kan väll gå i uppfyllelse i alla fall, eller???

1 kommentar:

  1. Så roligt det är att läsa din blogg. Som jag sa förut så skriver du också med känsla och fint flyt.(precis som Mia)Vad månde det för skribent av Wera, med såna´gener. Fortsätt A-M

    SvaraRadera