tisdag 22 mars 2011

Ibland händer något oväntat på jobbet.

    
Min arbetsplats
Jag jobbar i en liten Coop butik. De flesta dagarna går sin gilla gång utan att det händer något. Men så finns det vissa dagar som det händer något kul eller oväntat. Här kommer några stycken exempel som även visar hur god min förmåga är att komma ihåg och känna igen personer.

1. Jag sitter i kassan och en man kommer fram och ska betala. Han börjar fråga mig om jag har gått i en viss skola, han nämnde rätt nr och bokstav på min klass, han kunde mitt namn, han visste vilka jag kände i hans klass. Jag däremot visste nada om den här killen han nämnde sitt namn, klass och var han hade bott och vi kan säga så här jag vet fortfarande inte vem han är. Det som gjorde min dag den dagen var att hans slutkläm innan han gick var:
- Du är dig precis lik som när du gick i skolan. Tack för den. :)
Så här ser jag fortfarande ut

2. Jag sitter i kassan och en kvinna kommer fram. Gör en rörelse med handen över läpparna och frågar:
   - Har ni läppvalla?
    Jag såg på henne och började skratta, som tur var tog hon inte illa upp, det såg och lät ju så kul.
    Vad hon skulle ha? Det här så klart.


3. Igår kväll när jag jobbade kom det fram en man och presenterade sig och sa att han kom från Svt och undrade om de kunde få spela in lite i våran butik. Det var för ett barnprogram som heter Bulldogg  som visas på Barnkanalen och Amy Diamond är programledare den här säsongen.
Det handlar om killar och tjejer som längtar efter att få en hund och jag tror att det är i det här programmet som de dessutom får välja mellan två eller tre hundar som de får låna över en dag för att få känna på hur det är att ha en hund. 
Nu var det en liten kille som skulle vara med i programmet och han håller på att spara ihop pengar till en hund bland annat genom att inte köpa godis och det var det dom skulle filma i våran butik. Och det är klart att dom fick göra det. Så om ungefär ett år så kommer den lilla Coop butikens godishylla att bli kändis och visas i Bulldogg på Barnkanalen. 
Tystnad -Tagning  
Det blev inte så många händelser den här gången men tre är bättre än ingen alls, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Tjena farmor! Robert säger att din blogg ska heta värsta grymma farmor istället haha! Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. Hej svärdotter! Det har han ju helt rätt i men det är ju en hel del jobb med att döpa om den. Få se om jag gör det. :) Puss och kram.

    SvaraRadera