tisdag 19 april 2011

Hårt liv att vara målare

Innan jag slutade jobba idag så ringde min son och berättade att han var sjuk, förkyld och feber. Han lät väldigt ynklig och dålig. Han ville att jag skulle väcka honom om han låg och sov när jag kom hem. Sagt och gjort. Klockan kvart i sju dundrar jag in i lägenheten och skriker:
- Hallå, är du vaken?
Det enda som hörs från rummet är ett stön. Efter en liten stund sitter han upp på sängkanten och ser inte så kry ut.
Jag frågar om han vill äte lite. Då kommer det som jag inte hade väntat mig.
- Hinner inte måste åka och jobba. Ska måla hos Ahmeds föräldrar.
Men tänker jag, du är ju sjuk. Men det hjälps inte har man lovat så har man. Så stackarn släpade sig iväg i alla fall. Hoppas nu att det går bra att måla och att Ahmed är snäll och stannar kvar och ser efter min son fall att han svimmar.  Själv så väntar jag på att han kommer hem så jag kan pyssla om honom eller ................. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar