måndag 4 april 2011

I wish I was a billionaire.........

Ibland brukar jag köpa en och annan trisslott i hopp om att jag skulle vinna en massa pengar, några miljoner eller så. Men än så länge har turen inte varit på min sida. Högsta vinsten vann jag på en lunchrast på jobbet en gång. Jag fick ståpäls på armarna och tänkte nästan gå till chefen och säga upp mig.
Nej så mycket var det inte men det blev i alla fall 1000 kr och det är mycket pengar för mig. :)


Men ibland så brukar jag drömma mig bort och tänka på vad jag skulle göra om jag vann en miljon eller två
eller om man skulle vinna 25 000 i 25 år.
Skulle jag vinna det sistnämnda skulle jag fortsätta jobba och anställa en liten RUT direkt. Jag är nämligen ingen fan av att diska. städa och laga mat. Tänk att få komma hem från jobbet och lägenheten är städad och maten står rykande het färdig på köksbordet.

Men om jag "bara vann" en mille eller så då skulle jag lyxkonsumera tokmycket. Köpa en bättre bil, inreda hemmet snyggt, köpa kläder, resa.........Men innan jag började med det skulle jag be Robban om hjälp att placera pengarna på ett vinstgivande sätt så att de räntade av sig väl.

Så jag säger bara så här:   "I whish I was a billionaire"








1 kommentar:

  1. Jag instämmer..Vi måste börja köpa Triss lotter, minst en per vecka. Kram

    SvaraRadera