torsdag 21 april 2011

Tårar av längtan vs tårar av glädje

I morse hade jag en dröm som var så verklig att jag bara ville somna om och drömma vidare.
Jag drömde att jag höll lilla Wera i min famn. Hon tittade upp på mig och log. Sen öppnade hon sin lilla mun och sa "famor" flera gånger. Jag tittade på mitt lilla barnbarn och log.(Det är den biten av drömmen jag vill fortsätta drömma) Sen började jag känna en saknad och Weras ansikte började att tyna bort. Det kändes som hon togs ifrån mig. Då kom tårarna i drömmen och jag vaknade och kämpade förtvivlat med tårarna som rann nerför min kind.
Wera mitt älskade lilla barnbarn farmor saknar dig så mycket, snälla kom hem till mig snart.


Men efter en hårt arbetande dag så kan tårar av saknad bytas mot tårar av glädje. 
När jag kom innanför min ytterdörr ikväll så frågade Andreas om jag hade varit inne på facebook något. Nej jag har jobbat och inte haft tid med det svarar jag. Då tycker jag att du ska göra det sa han, det är något som har hänt. Genast fick jag en klump i magen och trodde det värsta, att något allvarligt hade hänt någon. Men samtidigt tänkte jag varför skriver man i så fall om detta där. Nyfiken som jag är så måste jag ha reda på vem/vilka det gällde medans jag fumlande försökte få igång facebook.  Robert och Mia fick jag till svar. 
Och döm om min stora glädje så läser jag att som jag förstår det rätt så har Mia friat till Robert på någon mysig strand i Thailand. Å så var det dags igen. Tårarna rann nerför mina kinder igen. (undrar om det har med åldern att göra att man är så blödig.) Men den här gången var det glädjetårar som kom.

Grattis Robert och Mia
 ni har gjort mamma/svärmor väldigt glad.





1 kommentar:

  1. Vad fint skrivet Farmor och nu snart svärmor:) Jag har haft tankarna på att fria länge men allt skulle vara rätt först. Snart är vi hemma, bara exakt 2 veckor kvar idag, antar att både du och mamma står i hallen och väntar otåligt när vi kommer. Kramar och glad påsk!!

    SvaraRadera