tisdag 12 april 2011

Snart kanske jag slipper åka och handla själv.

I morgon klockan 16.50 ska jag, Andreas och Christoffer sätta oss på skolbänken.
Vi ska till Anderssons Trafikskola och gå handledarutbildningen.
För 450:- /person ska vi sitta och lyssna på någon som pratar i 3 timmar och 40 minuter med en liten rast mitt i då de är snälla och fixar lite fika och en smörgås. Tror nog att det blir mitt livs dyraste kopp kaffe och smörgås som jag nånsin har köpt.
Men det ska bli intressant och höra vad som sägs på denna så nödvändiga kurs man måste gå för att få övningsköra med sönerna.
När min äldsta son tog körkort så  räckte det med ett litet papper från Trafiksäkerhetsverket och sen var det bara för sonen att trycka gasen i botten, tuta och köra. Fast när Robert tog sitt körkort så var det morfar och trafikskolan som fick lära ut körkonstens alla regler har jag för mig. Jag var handledare åt honom också men om mitt minne inte sviker mig allt för mycket så tror jag att vi två bara var ute tillsammans i början. Rätta mig om jag har fel Robert.
Men nu är det som sagt var min två andra killar som ska ut på vägarna med mig som bisittare. Ska bli väldigt intressant och se hur det kommer att gå. Jag kanske blir kickad som handledare efter första turen. För med mina nerver så kommer det nog att se ut ungefär så här.



Men jag hoppas att den dagen kommer snart, mycket snart när mina söner har fått sina körkort. Då kanske mamma äntligen kan slippa att skjutsa dem hit och dit när de vill ta sig någonstans.............. tänk vad jag kommer att sakna det.

Jag lovar att jag i mycket god tid meddelar när det är dags för första turen så ni har en chans att hålla er undan för den röda faran som kommer flygandes genom staden. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar