lördag 14 maj 2011

Duracellkaniner vs Ekorrgos

Ikväll så är det dags. Eurovision Song Contest och nu är det dags för mig att komma ut ur garderoben. Ja jag är en riktigt stor SCHLAGERNÖRD. Så långt tillbaka jag kan minnas har jag slaviskt följt melodifestivalen. Jag har till och med tagit ledigt från jobbet för att inte missa någon final men alltid sagt att nej inte är jag såååå intresserad av melodifestivalen. Låtarna genom åren har varit av varierande kvalite och jag har för det mesta tyckt att fel låt har vunnit den svenska uttagningen. Men oftast ju mer jag har lyssnat på dem så har det växt och när det är dags för den stora internationella tävlingen har jag helt ändrat åsikt och sitter och hejar mig blå/gul på det svenska bidraget. I år är inget undantag. 


Eric Saade. Ja vad ska man säga. Killen som jag först tyckte var en dryg, liten otäck snorunge med en typisk fjantig dagispoplåt. Jag klassade ut den direkt. Vi skulle inte ha en chans i Tyskland. Varför skickade vi inte hårdrockaren med alla tatueringar Nicke Borg med låten "Leaving Home" i stället. Då skulle finalplatsen och segern varit klar.


Men som tur är så är det inte jag ensam som bestämmer. För nu så här i efterhand när Eric Saade lyckades med att ta oss till final så har jag helt ändrat uppfattning om killen. Nja riktigt så är det inte det började tidigare än så. Låten har växt från dagispop till tonårspop till nästan vuxenpop och Eric, Eric, Eric..................vilket litet ekorrgos (låneord från Josefin Crafoord) du är. En kille som ger 100 % när det gäller och har glimten i ögat och ett bländande leende på läpparna. Med hans attityd så måste han få hela schlagervärden på fall eller???
Eller kommer dessa killar att sätta käppar i hjulet för vårat lilla ekorrgos Saade?


Oj sorry jag blandade ihop bilderna det är dessa grabbar jag menar.


Många kallar dessa killar för de dansande tandborstarna jag vill gå ett steg längre och säga de icke dansanta toalettborstarna. Jedward som killarna kallar sig kan inte sjunga eller dansa och låten där kan vi snacka om dagispop. Tyvärr har de ett så stort ego och en attityd from hell så det kan tyvärr gå riktigt bra för dem. Slår de vårat charmtroll i kväll så vet jag inte om det kanske är sista gången jag tittar på melodifestivalen men bara kanske för förhoppningsvis är de glömde om ett år.
Nej vi får hoppas att Eric får hoppa lika högt i kväll som han gjorde när han vann finalen i Stockholm. Jag tänker i alla fall följa min årliga tradition och bänka mig framför tv:n när det är dags med räkor, bröd och något gott att dricka och heja fram vårat svenska hopp till en topp 3 placering. Hänger ni med?

Avslutar nu med att stämma in i Josefin Crafoords kärleksförklaring till Eric Saade.



Johnny Depp förföljer mig. Han var in och hälsade på en stund men nu är Josefin Crafoord tillbaka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar