fredag 27 maj 2011

Produktreklam 2

Jag är tyvärr sedan många år tillbaka rökare. Någonstans i mitt bakhuvud så gnager ett samvete om att jag borde sluta. Både för min egen skull men även för mina barn och barnbarn. För förhoppningsvis vill de kanske ha sin mamma/farmor kvar i några år till. Jag är fruktansvärt envis och uthållig i vanliga fall men när det gäller min rökning så är det något som slår slint i huvudet på mig när jag försöker. Jag kan inte. Det längsta jag har stått ut är en vecka sen var det kört igen. Det är som att något fattas. Jag använder ciggen som en belöning efter jag har gjort något klart som tillexempel när jag har diskat färdigt då blir det balkongen och en cigg. Men nu börjar jag starkt fundera på att göra ett allvarligt försök för nu börjar nog min kropp att säga ifrån också. Även min plånbok skulle nog bli glad om jag försökte. Satt och räknade ut att jag röker upp ca 14 200 kr om året. Tänk vad mycket annat kul jag skulle kunna ha för de pengarna. Tyvärr så kan jag nog inte sluta helt tvärt så jag tänkte försöka byta ut den ena lasten mot en annan till att börja med så idag så bytte jag dessa äckelpinnar:
Mot en dosa av dessa äckelpåsar:
För att kanske i framtiden kunna umgås och leka med dessa små sötnosar:


Hoppas att jag kan lyckas den här gången och jag vet, snus är lika dyrt som cigaretter och att min plånbok kommer fortsätta att vara ledsen,  men jag tänkte ta en sak i taget. Min hälsa får gå före min rikedom den här gången. ;)

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, dom är ganska äckliga, men dom håller bort röksuget och eftersom dom smakar illa så behöver det inte bli så många prillor per dag och då blir det garanterat billigare än cigaretter, säger en som vet....Du vet vem !

    SvaraRadera