måndag 16 maj 2011

Söndag med klanen Åberg/Eriksson/Axelsson

I går var det min sista dag som sjukskriven och då passade jag på att umgås med hela min lilla familj som inte är så liten längre. Från att ha bestått av 4 familjemedlemmar  i många, många år så har vi nu blivit 8 st vilket jag tycker är jättekul. 
Vi hade planerat att grilla så Christoffer, jag och Andreas tog röda faran och åkte till City Gross för att handla något ätbart. Våran familjekock (Chrille) styrde upp vad vi skulle handla och tur var det. För när jag hade plockat ner det kött jag tyckte vi skulle ha i korgen och vi nästan var klara så visade jag kocken min scanner som då visade ett belopp på lite drygt 600 kr. Det slutade med att han bytte kött och halverade våran kostnad. Tur att det finns någon som är vettig och ekonomisk när inte mamma är det. 
Väl hemma så började kocken förbereda maten i väntan på att storebror Robert med familj skulle komma.  
Menyn bestod av:
Marinerad fläskytterfilé med potatisgratäng
chilebearnaisås och Tzatziki
Avocadosallad
Till efterrätt blev det:
Kaffe och vienetta glasstårta.
Efter att vi ätit denna supergoda middagen blev det först lekstund med barnbarnen och sedan slapptime i tvsoffan och en hockymatch som vi hade sett fram emot. Tyvärr så blev det inte riktigt så som vi hade hoppats. Storstryk av våra grannbröder Finland med 1-6. Men vad gör det i långa loppet för jag hade en mycket trevlig stund med mina nära och kära. 
Nu har jag insett att jag måste investera i en kamera så att jag kan lägga upp lite foton här på bloggen på min underbara fina familj. Men just nu får ni nöja er med denna tråkiga textinlägg. :)

1 kommentar:

  1. Tack för igår! supertrevligt! Wera röjer runt med gåstolen för fullt!! köp kamera men så länge kan du sno bilder från mig!

    SvaraRadera