torsdag 5 maj 2011

Not a yellow cab, but a red one

står startklar ute på parkeringen.

Har precis varit iväg och servat bilen. Tvättat rutorna runt om, städat ur skräp, luftat däcken, fyllt på kylarvatten och olja och det viktigaste av allt fyllt upp tanken med bensin. Så nu är bilen från Nyby Taxi startklar att lyfta till Arlanda Airport med en mellanlandning på Bäfernsgränd för att plocka upp mormor Kerstin.
Tänk nu är det bara timmar kvar i stället för dagar. Säger som jag sagt tidigare vad tiden har gått fort.
Just nu är det 2 tim 58 minuter kvar tills de landar (om inte planet är försenat) sen är det kanske ytterligare en halvtimme innan vi får krama om våra kära barn och barnbarnet.
Jag har laddat med en bunt näsdukar för känner jag mig själv rätt så kommer jag nog att fälla en eller annan tår där på Arlanda Airport.

Taxi var god dröj blir det inte

utan vi kommer på studs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar