måndag 23 maj 2011

Svensk så ända in i ärligheten.

Var och handlade middagsmaten på Ica Samköp. När jag hade handlat klart och packat ner mina saker  så säger kassörskan:
- Glöm inte din gurka.
Jag blev glad över hennes uppmärksamhet och tackade henne för det. När jag skulle packa ner gurkan i kassen upptäcker jag att där ligger min gurka redan. Och det är nu den svenska ärligheten flyger i mig.
- Det här är inte min gurka min ligger redan i kassen. säger jag och ger kassörskan gurkan.
Undrar om jag hade varit lika ärlig om det gällt ett ciggpaket, chokladkaka eller något liknande.

Från den ena gurkan till den andra.

Här är i alla fall en gurka hela svenska folket glömde igår även så jag.
Vilket jag tycker var väldigt synd. Han livade upp stället lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar