onsdag 4 maj 2011



I morgon kommer de hem och här har det varit en febril jakt på ett sätt att få hem de små liven från Arlanda.
Bilar finns det men en har körförbud en skulle lämnas in på verkstad så vi visste inte om den skulle hinna bli färdig och min egen bil är för liten för att frakta hem familjen Eriksson/Åberg de tar nämligen en väldigt stor plats. De har ätit för mycket thaimat sa de eller hur var det nu, för mycket packning kanske de va.Fick i alla fall ett sms där det stod att det behövdes två bilar för att få hem dem.  Hur som helst lite problem har vi haft. Funderade ett tag på om jag skulle ta och hyra en sån här:

Det skulle väl vara sjutton också om de inte skulle få plats då. Men insåg att min plånbok inte skulle räcka till för att hyra den så det föll platt. Annat alternativ som var på tapeten var att de fick ta en taxi hem och välkomstkomiten skulle stå i deras hall och jubla när de klev innanför dörren. Men där började mormor och farmor att knorra lite. Lite roligare att möte dem på Arlanda tyckte vi.
Men nu är allt ordnat. Två bilar blir det. Kerstin och jag tar min bil och morfar Rolands bil blev klar i tid så den tar han. Så får de inte med sig all sin packning och sig själva nu då tar jag och packar in mormor Kerstin och barnbarnet Wera i min bil så får ungdomarna ta sitt pick och pack och gå hem.

Welcome home my children
to a cold Sweden 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar