onsdag 4 maj 2011

Morning coffee

Alla som känner mig vet att jag är en riktig kaffemoster. Får jag inte i mig några koppar kaffe på morgonen så är jag inte nådig att ha att göra med resten av dagen. För ett par veckor sedan hände det som inte får hända. Min kaffebryggare gick sönder. Sorgen är stor av två anledningar:

1. Jag fick kaffebryggaren för några år sedan av mina barn i födelsedagspresent.
2. Inget kaffe i kannan som väntar på att bli uppdrucket av mig på morgonen när jag vaknar.

I början så värmde jag vatten och bryggde mitt kaffe i kaffebryggaren ändå. Men snål som jag är kände jag att det var alldeles för mycket svinn av kaffe när jag gjorde det. Så när bryggkaffet var slut och det var dags att köpa nytt så blev det pulverkaffe i stället. Ett stort misstag av mig. Nu sitter jag här och pinar i mig kaffe, för kaffe måste jag ha, men det är ta mig tusan inte gott..
Summan av det hela blir nog att jag får bita i det sura äpplet och köpa mig en ny kaffebryggare. För kaffe det klarar jag mig inte utan

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar