fredag 15 april 2011

Sol ute vs jobba inne


I går var det ett riktigt underbart vårväder ute. Termometern segade sig upp till ungefär 20 grader enligt några vänliga kunders upplysning. Jag hade nämligen oturen att jobba denna så varma och sköna dag. Att det var varmt ute märkte jag på den ökade glassförsäljningen. Vi säljer i och för sig mycket glass året runt i våran lilla butik och ibland undrar man hur kunderna tänker när det vintertid är -30 grader ute och de köper glass. Jag sitter i kassan och fryser och slår in det ena glasspaketet efter det andra.
Men som sagt var i går var det strålande sol och jag satt i kassan och tittade avundsjukt på alla lättklädda kunder som kom in och köpte glass i stora lass.
När det var dags för mig att åka hem så lyste solen fortfarande men tempen hade sjunkit så det var inte lika varmt längre och glass det glömde jag att köpa naturligt vis.
Jag hoppas att våren och sommaren bjuder på många varma och soliga dagar för GB har i år flera nyheter som jag måste hinna prova.

Även SIA-glass har en nyhet som har två av mina favoritsmaker så det blir nog en sådan också kanske rent av idag för solen skiner även idag så fint på den blå himmelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar